Kauppa- ja maksuehdot
Tehdessään tilauksen MaxGaming (MaxFPS AB) asiakas hyväksyy kauppaehdot sekä kaupan maksuvastuun.
Tilaus tapahtuu kotisivujen kautta, sillä meillä ei ole fyysistä liikettä. Alle 18-vuotiailla asiakkailla tulee olla huoltajan lupa ennen kaupan tekemistä. Alaikäiset, jotka toimivat ilman huoltajan lupaa eivät ole sidottuja kauppaan, mutta ovat maksuvastuussa MaxGamingille (MaxFPS AB) aiheutuvista kustannuksista. Huoltaja on aina viime kädessä vastuussa alaikäisten huollettavien toimista. Toisten nimissä, ilman suostumusta tehdyt tilaukset ilmoitetaan. Kaikkia myymiämme tuotteita voidaan käyttää Ruotsissa ja ohjekirja tulee mukana silloin, kun tuote sitä vaatii. Verkkokaupan hinnat ja tarjoukset ovat voimassa toistaiseksi ja niin kauan kuin varastoa riittää. Pidätämme oikeuden epätarkkuuksiin ja kirjoitusvirheisiin. Näitä kauppaehtoja sovelletaan silloin kun Ruotsin tai muun sovellettavan maan laki ei ole ristiriidassa ehtojen kanssa.
Peruutukset
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus ennen tuotteiden pakkaamista tai lähettämistä MaxGaming (MaxFPS AB). Kun tilaus on valmis ja pakattu, ei sen peruuttaminen ole enää mahdollista, mutta tuotteen voi kuitenkin palauttaa avoimen kaupan ehtoja soveltaen.Ota meihin yhteyttä ennen kuin tilauksesi on lähtenyt pakattavaksi, jolloin voimme peruuttaa tai muuttaa tilaustasi. Peruutus tulee tehdä sähköpostitse osoitteeseen: info@maxgaming.fi.
Hinnanmuutokset
Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta esimerkiksi suurten valuuttakurssimuutosten kohdalla. Varastossa olevat tuotteet toimitetaan aina sovittuun hintaan ja jos varastossa olevien tuotteiden hinta muuttuu tilauksen ja sen toimituksen välillä, tilauksen tekohetkellä ilmoitettu hinta pätee. Tuotteisiin, joita ei tilaushetkellä löydy varastosta, sovelletaan tilauksen vahvistettua hintaa. Yritys kuitenkin pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, jotka johtuvat toimittajan hinnanoikaisuista tai muista olosuhteista.Toimitusaika
Varastossa olevat tuotteet, joiden tilaus on vahvistettu ennen klo 17.00, lähtevät yleensä samana päivänä (voimassa arkisin). Tilaustuotteiden, kuten tietokoneiden ja näyttöjen sekä suurempien tilausten normaali toimitusaika on yleensä 1–3 arkipäivää. Edellä mainitusta voidaan poiketa silloin, kun työmäärät ovat suurempia, esimerkiksi joulusesongin tai Black Fridayn aikana. Tuotteiden toimitukselle ei ole aikatakuuta. Jos emme pysty toimittamaan tuotteita luvatun ajan kuluessa, asiakkaalla on oikeus perua kauppa ja palauttaa tilaamansa tuotteet meille avokaupan ehtojen mukaisesti. Jos asiakas valitsee osatoimituksen, toimitetaan varastossa olevat tuotteet heti ja loput kun ne saapuvat varastoon, eikä tästä koidu ylimääräisiä toimitus- tai muita kuluja. Jos jälkitoimitettavien tuotteiden odotetaan saapuvan 10–15 vuorokauden kuluessa, tuotteita ei toimiteta osissa. Sama pätee silloin jos varastossa olevat sekä jälkitoimitettavat tuotteet liittyvät toisiinsa. Jos tilaat tuotteita, joita ei löydy varastosta tai jotka ovat jälkitoimitettavia, emme voi taata niille tiettyä enimmäistoimitusaikaa, sillä tuotteiden toimitus ei riipu meistä.Toimitustavat
Toimitus yksityishenkilöille tapahtuu yleensä PostNordin kautta riippuen lähetyksen koosta ja painosta. Säilytysaika noutopisteessä on 7 päivää. Jos lähetystä ei noudeta, asiakkaalta veloitetaan kuljetus- ja palvelumaksu.Kuljetusvauriot
Tarkista toimitus aina, kun noudat sen PostNordilta. Jos lähetys näyttää vioittuneelta vahingoittuneen kartonkipakkauksen vuoksi, tarkista aina myös itse tuote. Jos tuote on vioittunut kuljetuksen aikana (tuote itse on fyysisesti vioittunut), asiakkaan tulee välittömästi ottaa yhteyttä logistiikkakumppaniimme PostNordiin numeroon 020 690 399 ja tehdä asiasta valitus. Ota sen jälkeen yhteyttä MaxGamingiin sähköpostin tai puhelimen välityksellä ja anna tilausnumero sekä PostNordin paketin numero, jotta olemme tietoisia asiasta.Asiakaspalvelu
Jos sinulla on ongelmia esimerkiksi tuotteen toimintaan liittyen, saat meiltä huippulaadukasta asiakaspalvelua. Tavoitat meidät helposti osoitteesta support@maxgaming.fi, puhelimella tai chatin välityksellä, jos sinulla on ongelmia tuotteisiin liittyen.Pyrimme aina auttamaan asiakkaitamme mahdollisten ongelmien ratkaisemiseksi.
Vikailmoitukset
Jos koet ongelmia tuotteen kanssa, tarvitsemme ensin vikailmoituksen, josta selviää, mitä ongelmia tuotteen kanssa on ilmennyt. Vikailmoituksen voit lähettää meille osoitteeseen support@maxgaming.fi. On tärkeää tehdä ilmoitus mahdollisimman yksityiskohtaisesti, jotta voimme sen perusteella tehdä asianmukaisen arvioinnin.Huomioi, että takuun ja valitusten osalta seuraavia ei hyväksytä: palautettu tuote osoittautuu virheettömäksi; tuotteen vika johtuu vääränlaisesta käytöstä; palautukset, joiden viankuvaus on puutteellinen; tuote ei ole alkuperäisessä pakkauksessaan tai pakkaus on puutteellinen; sekä tilanteessa, jossa MaxGaming (MaxFPS AB) ei jostain muusta syystä hyväksy palautusta. Mikäli palautusta ei hyväksytä, tuote palautetaan takaisin asiakkaalle, jolloin veloitetaan 200 kruunun palvelu- ja vianmääritysmaksu sekä kuljetusmaksut ja mahdolliset muut kulut. Asiakas on vastuussa tuotteesta, kunnes MaxGaming (MaxFPS AB) on vastaanottanut sen.
Palautukset
Kaikkien palautusten kohdalla (joissa sovelletaan takuuta/avokauppaa/valitusta/tuotteen vaihtamista) asiakkaan tulee ensin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostin välityksellä (support@maxgaming.fi) saadakseen palautusohjeet ja rekisteröidäkseen palautuksen. MaxGaming ei ota vastuuta tuotteista, jotka palautetaan ilman vikailmoitusta. Palautusohjeet ovat saatavana vikailmoituksen tekemisen jälkeen.Avokauppa
Tarjoamme yksityisasiakkaille 60 päivän avokaupan. Avokaupan aikana voit tutustua tuotteeseen, jotta voit olla varma siitä, että se vastaa siitä annettua kuvausta ja ominaisuuksia.- Avokauppa on voimassa vain, jos tuote on uudenveroinen.
- Avokauppa ei koske hygieniasyistä sensitiivisiä tuotteita kuten in-ear-nappikuulokkeita tai muita vastaavia tuotteita.
- Avokauppa ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tilaustuotteina tai ne ovat ostajan toiveen mukaan kustomoituja (pöytäkoneet ja erikoistilaukset). Ohjelmistotuotteiden sinetti ei myöskään saa olla rikkoutunut (mukaan lukien ajurit sekä mukana tulevat pelit tai tuotekoodit). Näissä tapauksissa avokauppa ei päde. Palautettavan tuotteen on oltava alkuperäiskunnossa, kaikkine lisävarusteineen. Myös alkuperäisen pakkauksen tulee olla vahingoittumaton. Asiakas on vastuussa palautuksen toimitus- ja muista kuluista eikä niitä hyvitetä tilaukseen liittyvistä kuluista. Tuotteiden arvo maksetaan takaisin yleensä 1–2 viikon kuluessa siitä kun MaxGaming (MaxFPS AB) on vastaanottanut palautetut tuotteet. MaxGaming (MaxFPS AB) on oikeus tehdä vähennys palautettavaan rahamäärään, mikäli tuotteen arvo on laskenut. Vähennystä ei tehdä, jos tuote on täysin alkuperäiskunnossa. Jos palautuksen yhteydessä asiakkaan tietoja tulee poistaa laitteilta, jotka saattavat niitä sisältää, tulee maksettavaksi 250 kruunun palvelumaksu sen varmistamiseksi, että tiedot on poistettu tuotteista ja laitteista GDPR:n mukaan.
Vaihto-oikeus
Sinulla on vaihto-oikeus tuotteeseen, jos ostoon sovelletaan avokauppaa tai se kuuluu takuun piiriin yllä olevien kohtien mukaisesti. Vaihto-oikeutta ei ole silloin, jos sovelletaan valmistajan/toimittajan takuuta tai sen estää jokin muu syy. Vanhan tuotteen arvo on sen laskutettu hinta ja uuden tuotteen arvo on sen voimassaoleva hinta vaihtohetkellä. Vaihdon yhteydessä MaxGaming (MaxFPS AB) tarjoaa toimituksen vaihdettavalle tuotteelle.Peruutusoikeus
Kuluttajana sinulla on etäsopimuksista ja muualla kuin elinkeinonharjoittajan toimitiloissa tehdyistä sopimuksista annetun lain 10 §:n mukaan 14 vuorokauden palautusoikeus siitä eteenpäin, kun tavarat tai olennainen osa niistä on vastaanotettu. Sinun tulee ilmoittaa meille, että haluat peruuttaa ostoksesi 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse (support@maxgaming.fi). Peruutusoikeuden puitteissa sinulla on oikeus avata pakkaus ja tutustua tuotteeseen siinä määrin kuin se on tarpeen, jotta voit päättää vastaako se odotuksiasi. Tuotetta ei saa käyttää tänä aikana.Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, olet vastuussa palautustoimituksesta. Ota huomioon, että suurempien tuotteiden palautustoimitus voi olla hintavaa. Pyydä kuljetuksen hintatiedot paikalliselta postiedustajalta tai PostNordin asiakaspalvelusta.
Peruutusoikeuden kohdalla MaxGaming (MaxFPS AB) on oikeus tehdä vähennys tuotteiden arvonalenemisesta johtuen. MaxGaming (MaxFPS AB) ei kuitenkaan tee vähennystä, jos tuote palautetaan alkuperäisessä kunnossa. Kun olemme vastaanottaneet tuotteen, hyvitämme sen hinnan.
Peruutusoikeus ei kuitenkaan koske ohjelmistoja, pelejä, levyjä tai hygieniasyistä sensitiivisiä tuotteita, jos tuotteen sinetti on rikottu. Sinetillä voidaan tarkoittaa myös teknistä sinettiä, kuten sarjanumeroa. Sinulla on kuitenkin oikeus avata pakkaus ja tarkistaa tuote peruutusoikeuden puitteissa. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, jotka ovat tilaustuotteita, kuten esimerkiksi pöytäkoneet.
Tietyt tuotteet sisältävät suljetussa pakkauksessa toimitettuja kulutustarvikkeita. Mikäli tällaiset sinetit (tuotekoodien ja pelien ym. kohdalla) on rikottu, palautusoikeutta ei sovelleta.
Peruutusoikeutta ei sovelleta yritysasiakkaisiin.
Valitukset
Ruotsin lainsäädännön mukaan yksityisillä kuluttajilla on oikeus valittaa tuotteista, jotka ovat olleet virheellisiä vastaanottohetkellä kolmen vuoden ajan ostopäivästä lukien. Valitus tulee toimittaa MaxGamingille kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta. Vikoja, jotka ilmenevät 6 kk kuluessa ostopäivästä lukien pidetään alkuperäisinä vikoina, lukuun ottamatta sellaisia, jotka johtuvat tuotteen viallisesta käytöstä tai vahingosta.Jos valitusta ei tehdä 3 vuoden kuluessa ostopäivästä lukien, yksityinen kuluttaja menettää valitusoikeutensa.
Jos olet vastaanottanut virheellisen tai virheellisesti toimitetun tuotteen, MaxGaming (MaxFPS AB) on vastuussa sen palautustoimituksesta. Valitusten osalta sovelletaan kuluttajankauppalakia. Riitatilanteessa MaxGamingin (MaxFPS AB) käytäntönä on noudattaa valituslautakunnan suosituksia.
Takuu
Kyseessä olevan toimittajan takuuehdot pätevät. Meidän takuuaikamme on yksi vuosi, mutta jos valmistajan takuu on pidempi, voi takuu olla voimassa kyseisen ajan. Tällaisessa tapauksessa pyydämme asiakasta ottamaan yhteyden suoraan valmistajaan.Kaikki määritellyt takuuehdot ovat voimassa Ruotsissa, ja jos tuote tulee lähettää valmistajalle Ruotsin ulkopuolelle, MaxGaming auttaa tuotteen lähetyksessä, kun se kuuluu takuun piiriin.
Takuu ei koske tuotteita, joita on käsitelty väärin tai ei joita ole käytetty ohjeenmukaisesti. Tuote on takuun tai valituksen alainen vain, jos siinä on alkuperäisvika tai tuotannosta johtuva virhe eikä se ole koitunut tuotteen vääränlaisesta käytöstä, vahingosta tai kulumisesta.
Jos tuotteessa havaitaan alkuperäisvika tai valmistusvirhe, josta MaxGaming (MaxFPS AB) on vastuussa, se sitoutuu korvaamaan vian korjaamalla tuotteen, toimittamalla uuden tuotteen tilalle tai joissain tapauksissa lähettämällä varaosia itse suoritettavaa korjausta varten. Mikäli emme voi korvata tuotetta vastaavalla, tarjoamme tuotteen arvon rahallisena hyvityksenä, jonka voit käyttää MaxGamingin tuotteisiin.
Rahallinen hyvitys on mahdollinen 60 päivän ajan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen, joka kuuluu takuun piiriin.